29/11/2010

Week 1: #Ding 2: Een eigen Weblog

Vandaag heb ik dus die eerste les gehad en hoewel ik al enige ervaring heb op het gebied van (online) fora is het toch altijd weer een beetje wennen. Koos ik voor Blogger? Niet direct. Men kan stellen dat Blogger, via deze 2.0 cursus eerder mij koos! Het systeem lijkt achteraf gezien toch wel op webgerelateerde zaken die ik eerder tegenkwam. Dit bijhouden zal niet elke dag gebeuren, tenzij bepaald wordt dat zoiets structureel tot de reguliere werkzaamheden behoord. Echt publiekelijk bloggen zal pas goed kunnen na het voltooien van de cursus en na de bepaling van hoe precies dit middel kan worden ingezet in de (huidige) situatie. Eén van de opdrachtverreisten is dat elk bericht minstens 100 woorden moet tellen. Vooralsnog heb ik nog geen telfunctie ontdekt, maar met c&p kan men zo'n tekst binnen Word zetten en de woordtelfunctie daar gebruiken. Deze tekst heeft nu ruim 100 woorden en telt tien regels bij deze lettergrote.

1 opmerking:

Ad zei

Wouter,

Ik vind onze cursus ook nog niet zo gemakkelijk. Maar het lijkt me wel erg interessant om het onder de knie te krijgen. Ik wens je overigens vanaf deze plaats een plezierige vakantie toe.