13/12/2010

Archiefding #6 Flickr

Flickr is dus archiefding #6 en het is lastiger dan ik in eerste instantie dacht. De Flickr commonspagina ziet er in eerste instantie wat onordelijk uit, maar dat is misschien een kwestie van wennen. Ik zou zelf het geheel meer onder elkaar plaatsen en niet all over de pagina.
Hier een voorbeeld van een foto uit Flickr. Het betreft een foto van een gezonden batteship te Pearl Harber na de aanval van Japan op 7 december 1941. Een bijzonder infame dag voor wat dat betreft.
Het erin krijgen van deze foto was niet makkelijk. Eerst moet je de html zien te krijgen en dan het stukje waarbij ook de extentie tag staat. Maar goed.
Overige opdrachten hierbij waren denk ik optioneel. Ik heb geen commentaren hierbij geplaatst op Flickr zelf. Wellicht pas als ik er wat bekender mee ben.

4 opmerkingen:

Arjaontje zei

Als je in Flickr op 'Share this' drukt dan kun je 'Grab the link' aanklikken en C+P.
HTML is ook mogelijk

Wouter Valentijn zei

Dat probeerde ik in eerste instantie, maar Blogger bliefde dat niet. Vandaar dat ik op html dook en het gedeelte isoleerde met de .jpg extentie.

Nicole zei

Leuke foto Wouter, heb je een webcam?

Wouter Valentijn zei

Hoi Nicole.
Inderdaad. De foto is gemaakt met de webcam op mijn notebook.
Ca. 2006.