08/03/2011

Archiefding #15 Microbloggen met de grote Twitter Hype

Tja, ding #15. Vorig jaar, 2010, maakte ik al twee accounts aan: @zeppodunsel en @woutvalentijn (dit omdat @woutervalentijn al door familie was genomen. Het eerste gebruik(te) ik voornamelijk als (alternatief) chatcontact voor mijn favoriete nieuwsgroep NKSF. De tweede gebruik ik voor het volgen van mijn favoriete onderwerpen.
Ik zit zelden op Twitter. Dit bloggen dat ik hier doe is vele malen leuker. En wat voor substantieels kan men nu kwijt in slechts 140 tekens? Aan dat sms gedoe ben ik destijds ook nooit echt begonnen.
Het doet me allemaal denken aan een rage van rond het jaar 1980. Toen hadden veel mensen (jongeren voornamelijk) de zogenaamde 27mc bakkies. Hoor je niemand meer over. Toegegeven, ik stond destijds ook op het punt om zo'n ding aan te schaffen, maar ultimo dacht ik bij mezelf dat ik op die manier niet veel te berichten had, dus waarom eigenlijk?
En voor het werk? Als men echt iets wil zeggen via een 2.0 medium dan moet men meer dan 140 tekens kwijt kunnen, en dan komt men terecht bij een ECHT Blog. Zoals dit.

8 opmerkingen:

Unknown zei

Ja, een bakkie! Wouter, je hebt wat gemist! Mijn broer had er verschillende, ook een in de auto. Handig, want dan kon je onderweg lullen met vrachtwagenchauffeurs enzo: 'Is er iemand standby op kanaal zeven?' En dan die mega-antenne op het dak. Na een politiecontole moest hij die weghalen - hij stoorde de lokale radiozender. We hebben er wel mee gelachen. Ik zal eens vragen of hij ze nog heeft.

Arjaontje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Arjaontje zei

Ha, maar die Wouter heeft wel mooi met Obama getwittert! Dat is juist het 'mooie' van twitter: iets zinnigs zeggen in 140 tekens en dat dan vrolijk de wereld inslingeren.
Lady Arjaontje on the air, breaky break!

Wouter Valentijn zei

Nicole,

Gemist...?
Neuh. Ik heb het destijds serieus overwogen met toen besloten dat het echt mijn ding niet was.
Ik ben niet zo'n prater. Ik ben meer het stille, zwijgzame, type.

Wouter Valentijn zei

Arjaontje,

De e-mail heeft het verwijderde berichtje verklapt. :-)
Ik zag dat je mijn Engelstalige Twitter nu volgt.
Niet mijn Nederlandstalige?
Iets vrolijks de wereld inslingeren in 140 tekens? Uhm... Eigenlijk een soort Haiku...
Daar moet ik eens over nadenken. Zodra ik het antwoord ken schrijf ik een blog van minstens 140 WOORDEN. :-)

Arjaontje zei

Ja 140 tekens of woorden (tikfout) maakt natuurlijk een groot verschil. Hmmm het bewijst maar weer eens dat dat kort en bondig een probleem is voor jou. Ik 'volg' overigens niets hoor, maar kwam via woutvalentijn alleen maar Engelstalig getwutter tegen. Heeft Barack overigens nog gereageerd?

Wouter Valentijn zei

Kort en bondig een probleem... Ik moet dat grif toegeven.
Met kort en bondig loopt men altijd het risico een bepaalde hoeveelheid informatie over het hoofd te zien. Of dat men hypercryptisch overkomt.

POTUS heeft nog steeds niet gereageerd! Schandalig! :-)

Arjaontje zei

Hypercryptisch zijn kan als een goede teaser werken, dat trekt mensen aan! Een twitter met tinyurl om mensen naar jouw sites of logs te lokken! Jeetje dit klikt ook al behoorlijk kriptisch.
Jij wenst the P O T U S het beste en hij reageert niet eens? Bah, hij kan de pot op!