04/04/2011

Archiefding #18 Library Thing

Leuke site! Ik had een aantal boeken hier liggen om in te voeren en die klopte ik in voor zover ik dat relevant vond. Daarnaast voerde ik een aantal titels lukraak in die ik in mijn hoofd had zitten. En de meeste werden gevonden! :-) Niet altijd misschien de juiste editie, maar toch... Geweldig!
Misschien als ik later bij opmerkingen een soort plaatsbeschrijving kan invoegen kan ik dit daadwerkelijk gaan gebruiken voor mijn privé verzameling. Nadeel is wel dat ik dan een betaald abonnement moet nemen en waarom dan? Ik heb zelf al Access. Voordeel van Library Thing is natuurlijk weer dat sociale aspect en dat diverse gegevens je op een dienblad worden aangeboden. Opvallend wel dat een ieder een eigen versie van een titel kan invoeren dat voor hetzelfde boek meerdere entries in Library Thing kunnen verschijnen. Niet bevorderlijk voor de eenheid in beschrijvingen. Als dat het doel zou zijn. Wil men dat, dan zou men voor een serieuze en professionele Wiki moeten kiezen.
Library Thing behoort tot dezelfde nuttige zaken als Flickr en Youtube, maar dan voor boeken dus.
Het mooiste zou zijn wanneer er een ontwikkeling komt die in feite negeert tot welk medium iets behoort, zodat men één systeem krijgt voor foto's, video's, boeken of wat dan ook.

Een bonusopdracht hier was het toevoegen van een widget. Mijn collega Ad had er ééntje, maar is die inmiddels kwijt. Onbekend waar gebleven.
Ik probeer via embedding een widget toe te voegen in deze blogpost.



Gelukt!

Geen opmerkingen: