11/04/2011

Archiefding #19 Genealogie 2.0

Amai!
Alweer een stortvloed aan links.
Als ik meer bijbels was aangelegd, dan zou ik nu een aantal duiven uitsturen. Kritiekpuntje bij deze cursus. Al die links zijn leuk en aardig, maar als men alles goed zou willen bekijken, dan is men echt vele uren met één onderwerp bezig.

Maar goed. Ik heb een paar links aangeklikt en, ja, het zijn gewoon de standaardfora zoals die voor duizenden onderwerpen bestaan.
Het meest nuttige is inderdaad het Stamboomforum. Ook natuurlijk gezocht op 'Rucphen' en gezien dat mensen daar ook over praten. Mede ook naar aanleiding van problemen die we de site hadden.

Naar aanleiding van de opdrachten ook gekeken naar 'Family Search', en de demo bekeken. Echt meegedaan aan een project niet, want dan moet men een bestandje downloaden en het zal op zich wel veilig zijn, maar uit principe toch maar niet gedaan.
Wat de Mormonen hier laten zien is iets dat we in feite nu al ook kunnen met behulp van de site van Pictura. Mensen kunnen daar al scans bekijken en van daaruit indiceren. Wat dat betreft zijn we de 23 dingen voor! :-)

2 opmerkingen:

Arjaontje zei

Heej op van digitaal naar papier staan enkele scans en transcripties van Rucphense gemaallijsten, wisten jullie dat?
Een heleboel links maar je hoefde er maar een te kiezen hoor ...

Wouter Valentijn zei

Re: Gemaallijsten.

Ik 'herweet' het nu. :-) Dit is van de dinsdagavondgroep.

Re: Links

Tja, ik heb een beetje een klikverslaving. :-D