28/02/2011

Archiefding #14 Zandbak

Eigenlijk een overbodig ding dat ondergebracht had kunnen worden onder #13, maar hetzelfde gaat ook op voor diverse andere archiefdingen. Ik maakte daar al diverse opmerkingen over bij de evaluatie.
Het is een beetje een drukke site om mee te gaan Wiki-en en in die zin zou ik wellicht verder kijken naar betere mogelijkheden om een Wiki te starten. De Nederlandse Archiefwiki is een redelijk voorbeeld.
Ik trok in mijn vorige blog al een vergelijking met het Bloggen zelf.
De werkwijzen komen uiteindelijk sterk met elkaar overeen!
Alleen bij Wiki is het de bedoeling dat de tekst van de één door een ander (op verantwoorde wijze) kan worden aangepast. Maar als iemand zijn Blog voor bewerking zou openstellen voor het publiek zou men ook een soort Wiki produceren!
Ik vond al de term 23 archiefdingen een hyperbool omdat het niet echt 23 afzonderlijke dingen zijn; nu trek ik de conclusie dat diverse dingen eigenlijk ook allemaal op hetzelfde neerkomen!
Wat is de mening van de anderen hierover?

Geen opmerkingen: